Neptunus aan boord, gedoopt bij -2 graden Celsius - Reisverslag uit Breda, Nederland van Theo Bruin - WaarBenJij.nu Neptunus aan boord, gedoopt bij -2 graden Celsius - Reisverslag uit Breda, Nederland van Theo Bruin - WaarBenJij.nu

Neptunus aan boord, gedoopt bij -2 graden Celsius

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

15 Januari 2020 | Nederland, Breda

Helaas met vertraging want de site was weer even in onderhoud.
De dinsdag begon met een ritueel om te vieren dat de poolcirkel was gepasseerd. De winnaar van de competitie wie het dichtst bij de tijd zat waarop de cirkel is gepasseerd werd bekend gemaakt en daarna door Neptunus als 1e gedoopt.
Ook andere reizigers kregen de kans buiten bij -2 graden gedoopt te worden. Soms moet je de uitdaging aangaan. Zes klonten ijs en een schep ijswater rijker, die liepen in de bilnaad, was ik gedoopt.
Hierna voeren we onder de Gisund bridge, een mooie lange brug, door richting het noorden door de 'sound' Gisund.
's Middags hebben we ons aangemeld voor de excursie naar de Nordkap. De vraag is of deze door kan gaan wegens het voorspelde slechte weer. On verra....
Daarna bezochten we Tromsø, en straf met 70000 inwoners. Het is the capital of the Arctic. Aardige stad, mooie winkels en.... er lag sneeuw, een in Nederland onbekend verschijnsel tegenwoordig Ook hier merk je overigens sterke veranderingen in het klimaat.
Het avondeten was verrassend een diner met 'fruits de mer'. Een grote variatie van vis en schelpdieren.
Om 23.00 uur vonden we het mooi geweest en zijn we lekker onder de wol gekropen.

• 15 Januari 2020 - 21:58

Hanneke:

Had van Leontine al gehoord over de doop. Als je nu maar geen heilig boontje gaat
    worden

• 16 Januari 2020 - 11:03

Hans Kalle:

Mooie belevenissen Theo, maar wat me zorgen baart, zijn jouw observaties m.b.t. de toestand van het klimaat. Kun je dit niet doorsturen naar PVV en FvD als Theo Thunberg? Misschien worden ze in Den Haag en hopelijk ook in Washington ook een keer wakker.......
    Succes op de Noordkaap!

• 16 Januari 2020 - 13:03

Hans S:

Heren, wat lees ik nu Neptunus op de poolcirkel. Is dat de zelfde Neptunus die ik op de evenaar ontmoet hebt?

Tags: Tromso6