Dag 6, de Nordkap - Reisverslag uit Breda, Nederland van Theo Bruin - WaarBenJij.nu Dag 6, de Nordkap - Reisverslag uit Breda, Nederland van Theo Bruin - WaarBenJij.nu

Dag 6, de Nordkap

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

16 Januari 2020 | Nederland, Breda

Kennen jullie het verhaal van die 2 mannen die naar de Nordkap gingen? Nou, die gingen niet.... :-( :-(
Helaas bleken de wegen naar de Nordkap volstrekt niet te berijden dus de bus kon ons niet naar de Nordkap brengen. Er waren 13 lawines geweest en er was nog steeds lawinegevaar. Koos heeft nog een tijdje op het busje staan wachten maar, helaas....
Als alternatief is 's middags op de boot een film vertoond over de Noordkap zodat we toch een indruk hebben gekregen van wat we gemist hebben :-)
Om te tijd zinvol en plezierig te overbruggen zijn we de stad Honnigsvåg in geweest. Net als de andere steden, een mooie plek maar voor ons niet om te wonen. Er was erg veel sneeuw gevallen en de mensen waren actief om sneeuw van de daken en balkons te 'schuiven'.
Bij terugkomst op de boot was er een veiligheidsoefening van de bemanning bezig en hebben we gezien hoe een reddingsboot vanaf de boot het water in gaat.
Om de teleurstelling van het cancellen van de Nordkap te verwerken hebben we het 's avonds maar op een drinken gezet. In plaats van een 1/2 liter water hebben we het dubbele genomen....... om daarna ongetwijfeld goed te kunnen slapen. Morgen staan de Husky honden op het programma in Kirkenes. Ijs en weder dienende gaat dat door, in ieder geval voor 50 % van ons :-)

• 16 Januari 2020 - 19:11

Ad En Han:

Hallo Theo en Koos,
    Erg gezellig dat we weten waar jullie zijn! Ook de ervaringen die jullie zowel op de boot als bij de excursies op doen zijn zeker lezenswaardig en nemen ons weer mee op de prachtige reis! We nemen aan dat jullie het niet erg vonden dat jullie met jullie berekeningen ver van de passeer tijd van de poolcirkel zaten. Of hebben jullie je nog vrijwillig aangemeld? Geniet zeker van de husky tocht en van de vaartocht terug naar Bergen. Ongetwijfeld staan er nog bijzondere belevenissen en mooie panorama's in winterse sferen te wachten.
    Ad en Han

• 16 Januari 2020 - 20:15

Jan:

Wat jammer mannen, maar wat jullie hebben,had ik graag in 2018 gehad, morgen maar afwachten,groet j&j

• 16 Januari 2020 - 20:48

Dineke :

Duim voor je Theo !

• 17 Januari 2020 - 14:24

Henk:

Jammer koosentheo de teleurstelling voor de Nordkap, komen vast nog wel mooie uitdagingen en anders maar weer aan de drank