Kirkenes en de husky's, dag 8 - Reisverslag uit Breda, Nederland van Theo Bruin - WaarBenJij.nu Kirkenes en de husky's, dag 8 - Reisverslag uit Breda, Nederland van Theo Bruin - WaarBenJij.nu

Kirkenes en de husky's, dag 8

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

17 Januari 2020 | Nederland, Breda

Kennen jullie het verhaal van die 2 mannen die in Kirkenes sleetje gingen rijden bij de Husky tour? Nou, eentje vond het te koud en bleef 'thuis' ....
Hoe ik ook op Koos inpraattte, hij was niet te vermurwen tot een ontspannen tochtje achter de Husky honden. Reeds voor deze reis begon had ik me voorgenomen om deze excursie te doen dus volk goede moed stond ik vroeg op. Gelukkig waren de weersomstandigheden zodanig dat de tocht doorging. Ik schat dat er zeker nog zo'n 30 anderen van de boot meegingen naar de Husky safari aan de Russische grens. Het had hard gesneeuwd dus prachtige plaatjes die we in Nederland bijna niet meer zien. Zie straks de foto's.
Na omgekleed te zijn in speciale warme pakken begon de tocht, via een ijs hotel met beelden naar de honden. Heel veel honden die in hokken buiten wonen en naar één dingen lijken te willen: hard lopen. Het werd een prachtig ritje in een heel mooi en stil landschap.
Na terugkomst stond Koos me natuurlijk met een warme kruik op te wachten want ik moest erg hebben geleden onder de extreme weersomstandigheden, het was immers wel -4 graden Celsius :-)
Ik moet nog even melden dat het een prachtige dag was met zelfs wat zon, volgens de trainers van de honden de eerste dag met 1 uur zijn sinds lange tijd.
Beste mensen, ik heb van deze excursie genoten, zeer de moeite waard.
Weer op de boot vertrokken we direct richting Vardø. Deze boot vaart zo stipt volgens de dienstregeling dat de NS er nog het nodige van kan leren,
zelfs als er sneeuw ligt..... :-)
In Vardø was het al donker natuurlijk toen we arriveerden. We hebben er een stuk gelopen o.a. naar een fort uit 1737: het Vardøhus fortress. Hier was niet zo veel te beleven.
Morgen varen we richting Hammerfest en Tromsø. Julie gaan het weer horen.
Hartelijke groet en dank voor jullie reacties,

Koos en Theo

  • 17 Januari 2020 - 15:28

    Marike:

    Hee pap, echt een super stoere gave foto van jou met je warme muts op! Heel goed dat je deze excursie meegemaakt hebt. Lijkt me heel bijzonder!
    Ik ben verrast dat Koos niet mee wilde... maar goed.. ieder zijn keuze...
    Kus!

  • 17 Januari 2020 - 15:37

    Wil:

    Dat ziet er geweldig uit ja.Heel bijzonder om mee te maken. Min 4 gr is dus wel te doen.En veel sneeuw zo te zien.Wij hebben hele middag al zon bij zo'n 10gr.Geniet nog van de laatste dagen.
    Gr voor beiden

  • 17 Januari 2020 - 15:37

    Wil:

    Dat ziet er geweldig uit ja.Heel bijzonder om mee te maken. Min 4 gr is dus wel te doen.En veel sneeuw zo te zien.Wij hebben hele middag al zon bij zo'n 10gr.Geniet nog van de laatste dagen.
    Gr voor beiden

  • 17 Januari 2020 - 15:48

    Hanneke:

    Wat fijn dat deze excursie wel doorging. Staat ook nog op onze to-do lijst.
    Vrienden van ons deden ook een husky-tocht en waren ook zo enthousiast. Schijnt machtig mooi te zijn.
    Goed van Koos om je zo goed te verzorgen. Zuinig zijn op elkaar.
    Hoop dat je deze muts in Nederland niet hoeft te gaan gebruiken. Lekker zonnetje hier nu.
    Geniet verder van jullie reis en groeten uit Breda.


  • 17 Januari 2020 - 15:59

    Jaao Vroon:

    Met plezier lees ik jouw kijk opdezefde gebeurtenissen.
    Een zoen krijg je van mij niet maar wel een hand voor je verslagje.

  • 17 Januari 2020 - 18:41

    Hans Kalle:

    Mooie tocht Theo! Kunnen de sledehonden de concurrentie met de sneeuwscooters aan of hebben ze die daar niet???
    Behouden vaart,
    Hans

  • 17 Januari 2020 - 19:03

    Ad En Han:

    Dag Theo en Koos.
    Wat een reis, wat een verhalen. Lachend lees ik je verslag! Ga je over deze reis een boek schrijven???
    Geweldig, al onze herinneringen komen terug.
    Wij hadden in Kirkenes -19 graden Celsius!!! Dus Theo, - 4 graden. Ha...ha....
    Je staat echt heel winters op de foto.
    Mijn herinnering (Han) : ik had steen, steen, steenkoude voeten, ondanks de winterlaarzen.
    Maar wat een prachtig landschap met zoveel sneeuw.
    Een onvergetelijke tocht, hopelijk voor jou ook.
    Nog een fijne terug vaart.
    Veel groeten van ons samen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Cruise Noorwegen Koos Korendijk en Theo de Bruin, januari 2020.

Actief sinds 23 Nov. 2019
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 1321

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 21 Januari 2020

Cruise Noorwegen, januari 2020

Landen bezocht: